Radare NOI! Detectare, Localizare, Atentionare..

9 04 2010

Partea I

Cum sa te feresti de radarele noi! – Cel mai bun detector de radare noi

CEL MAI BUN DETECTOR DE RADAR – O statie radio!
Cum sa eviti radarele noi – o campanie de solidaritate intre soferi.

Detector de Radar SCANNER  GPS Anti Radar POLITIE RADARE NOI  Statii CBCel mai bun Detector de radar – GPS – Scanner – Statii CB

Dupa cum ati auzit, Politia Romana a introdus noile radare nedetectabile.
De fapt sunt foarte detectabile dar detectia e tardiva, deoarece radarul devine instant-on si nu ai timp de reactie.
Practic butonul de veioza e oficial acum.

UPDATE: este inca o dezbatere daca sunt pur si simplu Instant On sau in mod POP, alexx spunea ca sunt custom made si nu cele originale BeeIII si merg in banda K nu Ka.
Astept detalii daca stie cineva sigur POP sau instant on si banda K sau Ka
Oricum daca sunteti masina tinta e greu de scapat.

ATENTIE: la Bee III doar modul POP nu poate fi folosit pentru amenda, ci doar pentru estimarea initiala a vitezei.

Politia trebuie sa comute in modul continuu pentru a da sanctiune. Insa pentru sofer e destul de tarziu, deoarce radarul este deja fixat – calibrat pe masina tinta.
Si ca informatie tehnica,  radare Bee III
Bat pana la 1,6km,  sunt in 33,8 Ghz, deci banda Ka  si toate sunt  montate pa Logan MCV – combi.
Emisia POP are 67milisecunde iar puterea radiata 2mW la 5 cm de antena.
Este garantat de producator pana la 320 km/h deci daca depasiti aceasta viteza, probabil puteti contesta.
In mers eroarea este de +/- 5km/h

Nu sustin sa fii vitezoman si nu sunt de acord cu cei care zboara prea jos cu MIG-ul pe DN.
Dar stiu ca multe limitari de viteza sunt aiurea puse, doar ca asa le-a fatat mintea unor administratori de drum.
Si mai stiu ca daca banii s-ar baga in calitatea strazilor nu doar in costisitoare masuri punitive, ar fi mai putine accidente.
Si mai stiu ca fac 300 de km in Romania mai incet si mai obositor decat fac 1000km in afara.
Si din experienta mea stiu ca nu viteza ci nesimtirea si neatentia fac victime.
Boul care depaseste in curba sau forteaza o depasire cu tupeu si ma trezesc cu el pe contrasens, ala e problema.
Bizonul care nu acorda prioritate e o problema, si nu faptul ca cineva merge pe drum liber cu 20km peste viteza legala.

Nu vreau sa discut de ce statul a bagat cate 25.000 euro in 450 de radare, dar impreuna cu masinile sunt peste 33.000 de euro.
Adica statul, in plina criza, a cheltuit peste 14 milioane de euro din banii nostri! Si asta fara sa mai calculam benzina care o vor consuma aceste masini. Si populatia nu se revolta!
14 milioane de euro cheltuite tocmai acum cand nu sunt bani pentru salarii, copii sau spitale,  ca pentru sosele nici nu mai vorbim.
Si nici nu vreau sa discut daca, sau cat de mult vor reduce accidentele.
Toti stim ca radarul sta de obicei nu acolo unde sunt zone periculoase, ci acolo unde se pot da amenzi.
Nu neaparat in zonele populate ci, imediat dupa placa de intrare intr-o localitate sau in zone unde placa e pusa la 5 km de ultima casa si localitatea e practic un camp.
Personal ma indoiesc ca cei care sar calul zdravan la viteza, cu masini scumpe si taticii parlamentari, vor circula mai prudent.  Tot amaratii vor trage greul.

Acum insa vreau sa creez o campanie de solidaritate intre soferi.

Inatai sa analizam ce sanse sunt sa evitam radarul.
Camerele fixe. – Sunt simplu de evitat. Sau le tii minte locatia sau ai un GPS care sa-ti atraga atentia.
Radarele vechi – cu detectorul anti radar. Uitati de Cobra sau alte jucarii bune pentru radare Phyton sau TraffiPax.
Pentru radarele noi cu semnal slab, ceva sanse mai sunt cu un detector radar performant, Valentine One,  Bell RX65 sau Escort 8500
Dar nici acestea nu va feresc de radarele noi Bee Autovision virtual nedetectabile.
Asta pentru ca un radar nou Autovision merge pana la 1,6km. Iar aceasta este limita detectoarelor de radar.
In plus dupa cum spuneam, actioneaza instant, emite in banda Ka (sau K) timp de 67 milisecunde, detectorul cateodata nici nu reactioneaza,  oricum nu ai timp de franare. (unele specificatii tehnice arata si banda Ka la calibrare)
Totusi la detectoarele radar activati modul POP care detecteaza semnalul slab de calibrare.
Si montati-le cat mai sus pe parbriz, sa bata cat mai departe, peste masinile din fata, asa poate puteti detecta voi din timp semnalul emis cand il radarul tinteste pe un ghinionist din fata.
Asa mai sunt ceva sanse….

Mai avem avertizarea cu farurile, dati flash-uri pe cativa kilometri. Dar nici acestea nu ne sunt de folos daca radarul este in mers.

Alta solutie este un scanner pe care sa monitorizam frecventa politiei rutiere, a taxiurilor si cea a camionagiilor.
;) Desigur eu nu fac si nu as face niciodata asa ceva si nu spun sa o faceti,  o dau ca posibilitate pur teoretica. ;)
Desi e util si foarte distractiv , un scanner e mai greu de folosit si nu se stie intotdeauna frecventa exacta a politiei rutiere, mai ales la drum prin tara.
In oras un scanner e foarte util, asculti si pleci la drum avertizat din timp.
Poti monitoriza  TIR-urile, rutiera sau cand se anunta taximetristii de radare iar intre timp te mai distrezi ascultand pilotii de pe avioane.
Cu un scanner putem intotdeauna asculta pe 27,225 Mhz, frecventa de trafic a tiristilor.
Dar, din pacate nu putem si intreba, putem doar asculta, lucru oricum foarte util in aflarea pozitei radarelor

Deci ramanem la ultima si cea mai buna solutie antiradar. O statie radio CB – Citizen Band
Militez pentru ca toata lumea sa-si ia o statie radio.
Preferabil pe Citizen Band, CB, dar pana si statile mici walkie-talkie ar fi bune daca se stabileste un canal universal rezervat pentru trafic.
Din pacate walkie-talkie din Romania, tip PMR nu bat real la mai mult de 1,5 km, insa in linie dreapta sunt foarte bune daca toti soferii ar avea una si ar exista un canal universal recunoscut pentru trafic pentru ca s-ar anunta din masina in masina pe multi km.

Dar o statie CB ramane solutia optima de salvare. Ascultati pe canalul 22 in Romania sau canalul 19 in Europa.
Sunt canalele consacrate, asa numita frecventa a tiristilor, a camionagiilor. Acestia se anunta intre ei de radare, controale, accidente, blocaje in trafic si alte pericole.
Cu o statie puteti intreba ce pericole sunt pe un anumit sector de drum.
Colegii din trafic va vor raspunde.
La fel, dumneavoastra daca descoperiti un radar il anuntati pe canalul 22 si puteti fi sigur ca pe o raza de 5-20 km  cei care va asculta vor fi preveniti.

Radio Tiristi statie radio camioane CBStatii Radio CB

Deci sustin cu tarie: Luati-va o statie radio CB! Cel mai bun detector de radar!
Sunt ieftine, de la 300 Ron la 1000 ron, gasiti una buna pe la 600 ron
Nu va trebuie o statie puternica, cu zeci de watti, care sa bata departe. ba dimpotriva.
Nici pe dv nici pe altii nu-i intereseaza radarele anuntate la 50km in alta directie, doar va incurca si va bruiaza.
Radarele de pe urmatorii 5 km sunt importante. Eventual va trebuie o antena buna sa receptionati clar, de departe.
De asemenea, nu stati la taclale si nu stresati oamenii. Mai ales nu pe canalul 22. Daca nu aveti nimic IMPORTANT de comunicat, ascultati doar.
Vreti povesti, sau sunteti un grup de masini, schimbati canalul.

Exista, se pare si detectoare care detecteaza radarele noi. Dar acestea costa intre 1500 si 2000 RON.
Enorm si cu rezultate indoielnice.
Mult mai utila, mai sigura si mai ieftina este o statie radio.
Aflati nu doar  unde sunt radarele, ci si eventualele pericole si obstacole din trafic, iar la randul dumneavoastra ii puteti preveni pe altii.
Si nu in ultimul rand, puteti cere ajutor.
Va poate salva viata si banii, bate mai departe ca orice anti-radar si este legala in toate tarile.
Deci cel mai bun detector de radar, o statie radio pe CB.

Transmiteti articolul mai departe, dati la toata lumea, e vremea unei solidaritati.
Sa militam pentru ca fiecare masina sa aiba o statie radio. Haideti sa ne intalnim toti pe canalul 22.
La multi km fara probleme! Astept comentarii si pareri.

PS: pentru cei care fac spume cum ca radarele sunt bune si trebuie sa se respecte viteza legala, ii rog sa reciteasca parerea mea, iar daca tot nu inteleg ideea,
atunci ii rog sa cotizeze si la amortizoarele mele si la consumul de motorina ridicat de la mersul in coloana cu 30km/h, sa ma ajute la sofat cand fac 10 ore pana in granita, ii rog  sa voteze mai departe cu berceanu, sa avem autostrazi mai scumpe ca in Elvetia si mai proaste ca in Africa,  si construite mult mai lent decat construiau  romanii.
Sa voteze sa avem carute pe drum, oi pe autostrazi, gropi cu asfalt de 3000 euro, etc… etc… si desigur, sa continue sa dea bani statului pentru multe radare cat mai scumpe.

Pentru tehnici, aici gasiti specificatiile radarului Autovision MPH Bee III : http://www.mphindustries.com/pdfs/Bee%20III.pdf

TAGS: CEL MAI BUN ANTIRADAR, CEL MAI BUN DETECTOR DE RADAR, CUM SA DETECTEZI NOILE RADARE, SCANNER, STATII RADIO CB, CUM SA EVITI RADARELE NOI, FRECVENTA CANALUL TIRISTILOR, FRECVENTA CAMIONAGIILOR, CANALUL 22, DETECTOR DE RADAR, DETECTOR RADARE NOI

Sursa: http://2urbietorbi.wordpress.com/

Comnetariile le gasiti pe sursa!

Partea a II a

Scapa de radar! Varianta 1

Va prezentam cateva sfaturi care pot fi puse in aplicare atunci cand aveti dubii in privinta radarului. Daca sunteti trasi pe dreapta pe motiv ca ati depasit viteza legala, ar fi bine sa stiti cum va puteti apara.

1. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica “alte mentiuni” si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

2. Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera “T” aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.

3. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

4. Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta variaza de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveati neaparat viteza cea mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

6. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica “alte mentiuni” sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica “alte mentiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.

Data viitoare veti fi mai pregatiti pentru momentul confruntarii cu agentii de la circulatie. Succes!

Radare noi, nedetectabile

Lista cu numerele de inmatriculare ale Loganurilor dotate cu radere nedetectabile au in componenta cifrele 18 sau 19 , iar prima litera din cele trei este Z. Exista si cateva exceptii care confirma regula. De ex: B 19 JAA sau B 19 HVW , B 19 HZK

Repartizarea pe judete:

Cluj – 14, Gorj – 8, Timis – 12, Neamt – 12, Satu Mare – 8, Maramures – 9, Arad – 12, Bihor – 12, Bucuresti si Ilfov – 18, Constanta – 14, Olt – 10, Caras – 8, Dolj – 10, – Giurgiu – 6, Bacau – 12, Suceava – 10, Iasi – 14, Mehedinti – 8, Covasna – 8, Harghita – 8, Mures – 12, Sibiu – 12, Arges – 12, Alba – 10, Salaj – 8, Ialomita – 12, Dambovita – 12, Bistrita – 8, Botosani – 8, Braila – 10, Brasov – 14, Buzau – 10, Calarasi – 8, Galati – 10, Hunedoara – 10, Prahova – 12, Teleorman – 8, Tulcea – 8, Valcea – 12, Vaslui – 10, Vrancea12.

Ministerul de Interne a achizitionat peste 400 de autospeciale cu care vrea să dea o adevărată lovitură de imagine. Cumparate cu fonduri europene, noile maşini au în dotare radare TSS(Traffic Safety Systems) AutoVision din ultimele generaţii utilizate de poliţia din Europa. Toate autospecialele vor fi Dacii Logan, cu motoare 1,5 DCI şi 86 CP, dotate cu geamuri electrice, ABS şi aer condiţionat. Fiecare maşină va avea în dotare etilotest, dar şi staţie de emisie-recepţie fixă şi mobilă.

Noutatea absolută o constituie, însă dispozitivele radar. Fabricate în Marea Britanie, acestea au încorporate şi un dispozitiv GPS care menţionează precis locul în care acţionează aparatul. Astfel, şoferii vitezomani nu mai pot să susţină că viteza înregistrată de aparat era a maşinii de pe celălalt sens, pentru că noile camere au posibilitatea de a urmări separat fiecare sens de circulaţie. Mai mult, camerele video au o performanţă optică mult mai mare cu zoom 26x faţă de numai 18x cât au cele actuale.De asemenea aceste radare, te pot descoperi fara probleme chiar de la 1.200 de metri, inclusiv noaptea, si nu pot fi detectate.

Potrivit poliţiştilor, noile radare au o tehnologie care permite ţinerea lor în stand-by, făcându-le „invizibile” pentru detectoarele radar. În momentul în care este declanşată pornirea, vitezomanul este surprins în flagrant, înainte de a mai putea reacţiona. Poliţiştii au încercat această metodă şi cu vechile aparate, pe care le porneau brusc, însă aveau surprize în instanţă, când contravenientul contesta măsura de sancţionare. Judecătorii constatau că precizia aparatului era afectată de pornirea intempestivă, care îi afectau parametrii de înregistrare.

Imagini imposibil de şters

Coşmarul şoferilor îl va reprezenta, însă, faptul că noile radare vor acţiona în regim de stand-by. Mai precis, camera video merge tot timpul, fără a emite unda radio, ceea ce înseamnă că nu poate fi detectată. Aceste radare sunt capabile sa filmeze 60 de ore neintrerupt. Politisti spun ca informaţiile şi imaginile înregistrate pe acest hard-disk nu pot fi şterse. Astfel, se monitorizeaza orice fel de greseala in trafic, inclusiv comportamentul politistului. Atunci când poliţistul observă o maşină care pare să ruleze cu viteză, apasă butonul care porneşte emiţătorul radar, stabilind astfel instantaneu viteza maşinii privite pe monitor. În acel moment radarul poate fi detectat în banda KA, dar prea tarziu pentru a mai putea face ceva.

Aparatul Radar

Norma de Metrologie Legala

NML 021-05

Afla cum functioneaza aparatale radar

1 Domeniu de aplicare

1.1 Prezenta normă de metrologie legală stabileşte cerinţele metrologice şi tehnice pe care trebuie să le îndeplinească cinemometrele care funcţionează pe principiul efectului Doppler în domeniul microundelor (cinemometre radar), utilizate de poliţia rutieră la măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor pe drumurile publice.

Prezenta normă de metrologie legală se referă atât la cinemometrele radar care funcţionează numai în regim staţionar, cât şi la cinemometrele radar care funcţionează şi în regim staţionar şi în regim de deplasare a autovehiculului pe care sunt instalate (autovehicul de patrulare).

1.2 Pentru a putea fi introduse pe piaţă, puse în funcţiune sau utilizate în măsurările de interes public, cinemometrele radar prevăzute la punctul 1.1 trebuie să îndeplinească atât cerinţele metrologice şi tehnice prevăzute în prezenta normă, cât şi cerinţele aplicabile din norma de metrologie legală NML 001-05 “Cerinţe metrologice şi tehnice comune mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal”.

[…]

3.2.3 Cinemometrul, sau fiecare bloc funcţional în carcasă proprie, trebuie să fie prevăzut cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări:

– tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv;

– denumirea (sau marca comercială) firmei producătoare;

– tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează, în cazul în care acestea nu sunt interschimbabile;

– marca metrologică de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model), dacă aceasta nu este inscripţionată în alt loc.

Aceste inscripţionări trebuie să fie marcate lizibil şi astfel încât să nu poată fi şterse.

[…]

3.2.6 Cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare funcţională, ce pot avea influenţă asupra exactităţii de măsurare.

Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemometrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual de către operator, ori de câte ori se consideră necesar. În cazul depistării unor defecte sau dereglări funcţionale, acestea vor fi semnalate iar funcţionarea cinemometrului va fi blocată.

3.3.3 […] Discriminatorul de direcţie împreună cu alte mijloace suplimentare (cu care este dotat, prin construcţie, cinemometrul) trebuie să asigure identificarea sigură a autovehiculului a cărui viteză este măsurată şi în cazul în care acesta nu se află singur în raza de măsurare a cinemometrului. Dacă acest lucru nu este posibil, cinemometrul trebuie să anuleze rezultatul măsurării în cazul în care două sau mai multe autovehicule cu viteze diferite traversează simultan fasciculul de radiaţie.

[…]

3.5 Cerinţe tehnice funcţionale specifice blocului înregistrator

3.5.1 Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:

– data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;

– valoarea vitezei măsurate;

– sensul de deplasare a autovehiculului;

– faptul că a fost efectuată autotestarea (conform. 3.2.6);

– imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia.
3.5.3 Dacă cinemometrul este destinat şi pentru funcţionarea pe timp de noapte, blocul de înregistrare trebuie să fie dotat cu un sistem de iluminare de tip „blitz” (în cazul utilizării aparatelor de fotografiat) sau cu un reflector în infraroşu, dacă este utilizată o cameră de vederi sensibilă şi în acest spectru. Aceste sisteme de iluminare trebuie să asigure efectuarea unor înregistrări clare, cu respectarea cerinţelor specificate la pct. 3.5.1.

3.8 Alte cerinţe

3.8.2 Amplasarea cinemometrelor care funcţionează în regim staţionar trebuie făcută astfel încât să se evite poziţionarea lor în apropierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice (emiţătoare de radio sau televiziune, linii electrice de înaltă tensiune, etc.).

4 Cerinţe privind utilizarea cinemometrelor

4.2 Măsurările şi înregistrările care constituie probe pentru aplicarea prevederilor legislaţiei rutiere în vigoare, trebuie să fie efectuate numai de către operatori calificaţi. Instruirea operatorilor se va efectua în conformitate cu reglementările specifice în vigoare, elaborate de instituţia abilitată să deţină şi să utilizeze cinemometrele.

4.3 Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate în conformitate cu prevederile prezentei norme şi sunt însoţite de buletine de verificare metrologică în termen de valabilitate.

4.4 Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.2…4.3 din prezenta normă, precum şi în următoarele cazuri:

– dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună;

– dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;

– dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.

Scapa de radar!

Va prezentam cateva sfaturi care pot fi puse in aplicare atunci cand aveti dubii in privinta radarului. Daca sunteti trasi pe dreapta pe motiv ca ati depasit viteza legala, ar fi bine sa stiti cum va puteti aparati.

*. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal. Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica “alte mentiuni” si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

*. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad pentru evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar stationar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

*. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constata contraventia se numeste agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contraventia, dar procesu-verbal este intocmit de un alt agent (situatia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

*. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica “alte mentiuni” sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica “alte mentiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instanta il va anula si va anula si amenda si punctele.

*. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecerea pe rosu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si daca este mai mare decat cea legala, trimite comanda catre camera digitala care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din cele 49 amplasate pana in prezent si ele se afla pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva. Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltului, sunt doua portiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealalta, in care sunt incastrati senzorii.

Sursa: http://www.inforadar.ro/

Partea a III a


Informatii pro si contra:>

1. http://www.pdiromania.ro/forum/radare-mobile/autovision-%28bee-iii%29-radare-noi-montate-in-2010/

2. http://politia-rutiera.ro/2009/03/scapa-de-radar/

3. http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=86&t=5746&start=0&st=0&sk=t&sd=a

4. http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=86&t=5746&start=0&st=0&sk=t&sd=a

5. http://www.inforadar.ro/

Website-uri cu detectoare si statii radio :>

1. http://www.detect.ro/index.htm

2. http://www.artero.ro/Default.html

3. http://portal.rpi.ro/index.php

Website pentru amplasarea noilor radere actualizat 24/7 :> http://www.inforadar.ro/

Puncte de interes PDI (Piont of interes – POI) pentru GPS  (radare fixe, speedcam, etc…) :>

1. http://www.romaniadigitala.ro/ro/poi_download.php

2. http://www.pdiromania.ro/

3. http://www.daciaclub.ro/POI-t61107.html

4. http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=335243

Partea a IV a


In curand vor aparea aici noi metode de detectare a raderelor noi, pana atunci cititi si disribuiti acest material.

Update 09.04.2010

Cu respect,

Anunțuri

Acțiuni

Information

7 responses

9 04 2010
florin

Multumesc! sa traiasca politia romana care ne monitorizeaza!

Apreciază

9 04 2010
Ionut - Dorin PAVEL

cu placere florin

Apreciază

11 04 2010
Mihai

Multumesc mult!.. din bine in mai bine.Macar daca am avea drumuri fara ,,cratere”..dar de unde..suntem in Romania..

Apreciază

11 04 2010
Ionut - Dorin PAVEL

asta este ..

Apreciază

3 08 2010
Ionut - Dorin PAVEL

Foarte corect domnul Laurentie. Va multumesc pentru comentariu!

Apreciază

3 08 2010
Laurentiu

Buna. Am un singur cometariu de facut in baza a ceea ce a scris mai sus domnul Pavel daca nu ma insel.
Sintagma ,, Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa le inscrie la rubrica “alte mentiuni” sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.” nu este interpretata corect. Imi permit sa fac aceasta remarca student fiind in anul 3 la Facultatea de Drept. Interpretarea normala si corecta a textului normei mai sus citate este urmatoarea: Agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostiinta contravenientului simplul fapt ca respectivul ( contravenientul ) are legal posibilitatea unor obiectii pe care agentul le va trece la rubrica ,,alte mentiuni”. Exista totusi posibilitatea ca contravenientul sa refuze sau sa nu doreasca sa mai mentioneze nimic, dar atata timp cat agentul i-a specificat posibilitatea exprimarii parerii lui personale si acesta nu doreste, actul ramane legal si valabil.

Pe scurt, procesul verbal este valabil NUMAI DACA AGENTUL ADUCE LA CUNOSTIINTA CONTRAVENIENTULUI POSIBILITATEA EMITERII UNOR OBIECTII ALE ACESTUIA VIS-A-VIS DE SPETA CARE A IMPUS EMITEREA PROCESULUI VERBAL.

Exact acelasi lucru se intampla si cu semnarea procesului verbal. Exista multe persoane care sustin ca dom’le daca nu semnezi, procesul nu e valabil. FALS. Procesul este valabil si cu si fara semnatura dumneavoastra. In cazul in care nu il semnati, va este trimis prin posta pentru a-l lua la cunostiinta, ulterior intervenind obligativitatea conformarii procesului verbal.

Sper sa ma fi facut inteles. Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu comentariul meu. O zi buna va doresc !

Apreciază

2 01 2011
2010 in review from wordpress « Ionut – Dorin, PAVEL – Dexter Blog!

[…] Radare NOI! Detectare, Localizare, Atentionare.. April 2010 6 comments 4 […]

Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: